Thursday, April 8, 2010

dik, kau nak balik x cuti nih?

mak baru lepas tepon, siap tanye lagi nak balek ke tak cuti nih... T__T mak macam tak mau aku balek jek... hehe~~ alaa... mak tu cakap je, i know die rindu banyak2, maklumlah aku akan anak tunggul tunggal. the one and only. time tepon tadi da siap2 bagi tahu dah, "dik, kat kilang ST tuh ade keje kosong, kalau tak nak boleh tolong mak ngah kat kantin sekolah menengah (a.k.a sekolah aku dulu)" . kilang ST tuh aku pernah keje dulu, tapi mase tuh masih 3shift. consider lagi la, sekarang 2 shift, 7 pagi sampai 7 petang. aiyohh, tak de la nikmat cuti aku nanti. kalau kantin pulak mak kate penat, hurmm... tapi waktu kerje xpanjang sangat. sooo... rase2 korang mane lagi best? kilang ke kantin? haaa 1 lagi kedai komputer, tapi tak tahu la pulak keje sebagai ape.

adehh, mak nih tak bagi can aku langsung untuk menternak lemak berehat2 selepas exam. terus2 di suruh kerja lagi. tapi bagus jugak, xlah sie2 cuti yang hampir 3bln itu. lagi satu mak macam tahu2 je, aku nak kumpul duit, nak beli kamera idaman hati. hiks~~ tak sabar nih. aim before grad nak dapat beli. insya'allah.

bercakap pasal cuti panjang, itu bermakna aku akan jarang mengonlinekan diri, almaklumlah, broadband pun ala2 siput 'pork' bile di kampung tuh. alamat bersawang la belog aku ni nanti. tapi, papepun akan ku cube sedaya upaya untuk berjaya! ehh2~~ menghapdet belog. hehehe~~ okeh2... sekian. tata~~

4 comments:

mohdhairihassan said...

jawapannye, kantin!!
1)dapat gaji
2)makan free <- bleh kekalkan hobi ternak lemak.
3)memangla penat sket keje kantin, tapi bukan sepanjang mase,kan?

selamat bcuti!
^_^

chacha said...

wahaha~~ idea yg bernas wahai saudara hairi... akan di aplikasikan... hiks~

masehh~~

Chaon Cornerz said...

waktu cuti keje la.. cari experience.. hehhe..

chacha said...

itu sudah mesti wahai encik chaon. mak saye kn da carikan keje siap2... tinggal masuk je. hik2~~