Monday, October 25, 2010

kahwin paksa. . .

pernah tak tengok cerita Little Bride or Sweet 18.   *nak tunjuk gambar, tapi belog ada masalah tak boleh nak upload* kalau mana2 yang tak pernah tengok dan teringin nak tengok boleh lah klik sini

bila tengok cerita ini, rasa seronok. perkahwinan yang dirancang keluarga, mula mengenali satu sama lain dan bercinta selepas kahwin. macam sweet sangat, walaupun macam2 dugaan dan rintangan tapi dorang sabar dalam menempuhi semua masalah tu. satu lagi, walaupun jarak umur yang jauh antara dorang, tapi tu bukan masalah untuk saling memahami antara satu sama lain.

teringat kata2 Jung Sook dalam drama tu. "saya dapat melihat dunia dari sudut yang lain bila bersama awak, cuma saya rasa sedih sebab tak akan dapat tahu macam mana 10tahun pertama hidup awak. tapi tak mengapa sebab masa kita bersama masih panjang." terase macam ohh2~~ bahagia nya mereka. ^_^

hati ada sedikit cemburu, bila melihat kemesraan suami isteri itu. kadang2 bertanya jugak akan datang dapat atau tidak pasangan yang memahami sebegitu? harapan setinggi gunung, seluas langit, doa tanpa putus berharap agar dipertemukan dengan suami yang memahami dan menerima diri seadanya. insya'allah. tapi perjalanan masih lagi jauh, sangat jauh. tapi berangan tak salah kan. hihik. ^__^

5 comments:

Khumaera Ismail said...

err--ingtkn u yg kena kawen paksa dear.. ;)

izulman said...

juk soong ckap melayu! XDDD haha cik chacha, buat kos makan makan ke? best giler. :D

I.Hazwani said...

mcm dlm kebanyakkan novel melayu lahh~ XD

chacha said...

@khumaera: ohh~~ tidak sama sekali. hehe.


@izulman: ishh~~ traslator kan ade. yes2. kerja saya buat makanan. :)


@I.hazwani: drama kan. melarikan diri jap dari realiti. :)

nabila saat said...

da tgk cite ni..best giler