Thursday, October 14, 2010

mee+siput+ikan

tadi pagi after kelas pergi berjumpa dengan dr. yusnita. niat nak mintak consultation pasal tajuk FYP yang macam chacha cerita entry lepas. tapi kurang persediaan. senang cakap. memang tak sedia langsung. ralit buat kerja malam tuh, tak sempat buat research dengan lebih tentang produk. *tak bagus jangan tiru okeh kawan2 semua*
bila dr. tanya, kenapa nak buat itu? kenapa begitu? kenapa begini? apa parameter kamu? apa justification kamu? nahh... silekan menjawap. dengan suara yang menggeletar, eye contact tak constant, dok pandang kawan sebelah mintak belas ihsan. *tolong jawapkan bagi pihak aku*
apa yang aku tahu aku jawap. dan dr. ada bagi guide tentang dari sudut apa aku patut kaji, apa parameter yang sesuai. dan bermacam2 lagi. *terima kasih dr.* saya menghargai bantuan dr.
lepas sesi soal jawap. chacha tidak menaruh apa2 harapan sebab dari cara Dr. macam tak berapa yakin, *macam mana dia nak yakin sedangkan kau sendiri tak yakin chacha*. tapi tiba-tiba,

dr. : awak yakin awak boleh buat produk ni?
chacha: insya'allah dr.
dr: awak betul ke nak buat dengan saya ni:
chacha: haaa? kalau dr sudi terima saya, saya berbesar hati.
dr: tapi kalau tak jadi jangan salahkan saya. sebab saya tak pernah buat mee siput.
chacha: ehh, xpe2. terima kasih dr.

feeling dalam hati masa tu, sangat lega. terasa macam lepas satu beban dan kerisauan. tapi sudah di warning awal2 oleh dr.yus. "dengan saya, saya tak suka suap pelajar2, you need to show your effort." baeklah dr. akan ku berusaha sesungguhnya.

sesungguhnya pertarungan baru bermula. doakan chacha supaya berjaya hingga ke akhirnya.
terima kasih.=)

2 comments:

LiFe KaMi said...

mee siput..sedap ke..
good luck..:)

chacha said...

sedap2. nak tahu kene try la. hehehe.