Sunday, October 24, 2010

kau ingat aku jin?

pernah tak korang2 makan asap masa tengah bawak motor kat tengah jalan? pernah tak? pernah tak? chacha sebagai minah rempit yang bergaya penunggang motor berhemah yang motor merupakan tunggangan harian untuk kemana-mana. kadang-kadang bile kat atas jalan ada sesetengah pemilik motor atau kenderaan lain yang entah dah berapa lama tak servis kenderaan entah. asap keluar dari ekzos macam asap nak sembur nyamuk tu haa. berkepul2. kadang2 sampai chacha ingat ada kebakaran ke ape kat depan. tengok2 asap motor rupenye. fuhh~~ sesak nafas woii!!!

musykil jugak, orang lain punye motor tak adelah pulak nak berasap sampai mcam tu sekali. kalau lah asap tu wangi tidaklah mengapa. ini.... terasa sia2 bile pakai perfume sebab hujung2 bila sampai kelas bau asap.=.=''
susah sangat ke nak hantar motor pergi servis? susah ke? susah ke? kedai motor berlambak kott. ishhh~~

kehadapan mereka2 yang mempunyai kenderaan yang sedemikian rupa. tolonglah... tolonglah... hantar servis motor/kereta/van or whatsoever kenderaan yang korang ada. kami2 ni bukan JIN okeh. makan asap semua. kami ni manusia. makan nasi. tolong yea. =)


notakakiku: berdasarkan pengalaman semasa menuju ke Bukit Besar weekend lepas. berselisih dengan satu motor ni harap motor je cantik tapi asap~~ subhanallah. berkepul2. sesak nafas chacha tahu!!

2 comments:

LiFe KaMi said...

kami pun cukup hangin jenis2 yang berasap je atas jalan raya, nak pandu pn tk nampak, bila la diorg nk kena saman..

chacha said...

@life kami: tu lah tuh. hishh... musykil beetol... sakit hidung ni haa.