Tuesday, September 8, 2009

issh~ xpaham2...

haa... hari nih aku nk bertanya satu soalan kepade semua org kat mesia nih... kenape sangat ramai penggune jalan raye yang malas nak hidupkan signal bile mmg sepatutnya kene gune signal... contohnye... time nk membelok ke simpang... sebab... biasenye... aku nih sebagai pemandu motorsikal kan... kene la extra careful... so, bile kat simpang tuh time nk melintas jalan mesti la kene berhenti... jap g tgk.... kenderaan yg lalu x pasang signal pown... dan2 sampai je simpang terus belok... xnk cam hangin plak kan... dah la tgh panas.... kite berhenti igt dye nk terus rupenye belok... aku rase mesti ramai yang pernah kene camtuh kan...

dan bile je jumpe orang camtuh... rase cam nk kejar dye... surow stop tepi jalan pastu pecahkan je lampu signal tuh... ye ah... xkirela ader ke xde bukan dye gune pown kan... baek buang jer...

lagi 1 spesis yg aku xgemar time memandu... makhluk yg suke pasang signal last minit... itu pown bole mendatangkan kemarahan jugak... tgh dok follow tibe2 pasang signal... naseb baek sempat elak... kalau x... xpasal2 berlage...

emmm... kadang2 orang yg macam tuh memang xpernah nak fikir pasal orang lain... dorg cume tahu dorang nak senang... bajet2 sume org yg kt jalan raye tuh ade superpower... boleh bace fikiran dorg... pas nih aku nak belok kiri... pas nih aku nak masuk kanan... aiyoh~ aku rase driver yg mcm tuh elok g brainwash je otak dorg tuh... biar jadi pemandu yang berhemah... kalau x... menyusahkan pemandu lain jer...




notakakiku: kawan2 sile jadi pemandu yang bertimbang rase di jalan raye k... peace... (^_^)v

No comments: