Saturday, September 12, 2009

selamat? xselamat?

apelah yang aku nak berkate2 hari ni... okay... firstly pagi tadi aku and semua dak bilik aku pergi berjalan2 untuk mencari barang2 raye... plus kiriman org kampung... *maklumla...kami kan anak perantau... ngeeeheee* okayh... perjalanan di mulakan pada jam 10 pagi... destinasi pertame... Pasar Payang... aku pergi mencari tshirt untuk sahabat ku... present bithday dye... then cari keropok ikan... dan sotong kering... untuk sahabat2 jugak... teringin katenye... dan yg xde dlm perancangan... brooch... 2 set... 1 for me 1 for my mum... sgt shiny2 oh~ xboleh thn... *xthn godaan sungguh kamo feena*

destinasi kedua... TTC... ade ekspo raye... baju raye... here i come... hehe~ kan sekarang paten kemeja kotak2 kan... and kt ekspo tuh... sangat banyak tataw nih nk pilih mane~ok tipu~ hari tuh da survey da... soo... terus g beli today... kat ekspo i dpt 1 jeans and 1 blouse kotak2... *yess2... suke2*

destinasi ketiga...Padang Midin.... kedai tudung Desa Murni... igt nak cr bhn kain kiriman org kampung... tp sudah habis oh~ emmm... sementare menunggu romet2 memilih tudung yg sangat banyak sorg2 nye... aku menunggu di luar kedai... sangat sesak oh dalam kedai* sesak nafas aku* so aku menunggu di luar kedai sambil menguap tidak berhenti... mengantuk amat rasenye... aku pown menuju ke masjid di hdpn kedai solat zuhur... *sempat tidur lagik dalam masjid... xsenonoh kamo* semua angkara cuaca yang sangat panas oh... masuk masjid pulak sejuk je terase... ape lagi... terus la me-landing-kan diri... xsangka pulak terlelap ~tipu lagik~ sejuk oh masjid tu sgt selesa...

then bile sume org da siap shopping... kami pown bergerak pulang... seperti time pergi td... jln sgt sesak oh... walaupun ku duduk KT bkn KL... jln sangat sesak... nk cari parking pown kene 2 kali pusing... tsk2~ dan semua tempat kami pergi penuh org2 oh..*weekend kn feena.. apela..*

tp sepanjang perjalanan ade sajer aku jumpe perangai2 manusia yang buat darah aku naik... lagi2 kat ats jln raya... yg naik motor... mentang2 kecik ikut suke dye jer nk menyelit... jap g kalo kene langgar baru tahu... pastu... ader 1 cab nih dah la jalan tu sesak... jalan tu 2 lane jer... bole pulak dok menyelit kat tengah2... geram sungguh... lepas tuh... tibe2 je menyelit masuk dpn kereta kami... nasib baik xlaju... haish~ kalau x... xberaye la gamaknye aku kali nih... pemandu kat mesia nih aku rase mmg kene brainwash la otak masing2... bwk kereta ikut suke jer... yg nawk moto pulak dalam jalan sesak2... dok menyelit2 boleh lagi tgn tuh pegang phone... nk mati sgt dah ke? nk aje aku tanye... da lame idop bang? da banyak ke amal jariah? hish~ bulan pose nih banyak betul dugaan dan cubaan... semua menguji kesabaran...




notakakiku: sabarlah feena tinggal seminggu je lagi bulan ramadhan... dan harap2 kite semua akan bertemu Ramadhan yg akan datang... Insya'allah...

No comments: