Monday, September 7, 2009

STUPID MOTORCYCLIST!!!! PADAN MUKE KAW!!!!

okayh first of all aku nk mintak maaf if entry kali agak kasar or kurang ajar coz time tulis entry nih mmg aku tgh panas hati.... tahap dewa nye panas ati...

cam entry aku b4 nih aku nk g buat kerja lapangan kan so, pukul 2.00 aku dan group mates aku pown mulekanla perjalanan untuk ke tempat kerja lapangan tuh... then kami nk isi minyak... okayh lagi... member tuh da siap pasang signal, tgk jln da clear and pusing la stereng untuk membelok...

TIBE2!!!

DUM!!!

kereta kami berlaga bengan satu motor... and aku nmpk penunggang dan penumpang tuh jatuh kat depan kami... berguling2 atas jln raye... naseb baek jatuh kat bahagian tepi jln... kalo kat tgh jln... padan muke dorg... sie2 je mati katak agaknye... aku dgn 2 org lagi gurls kat dalam tuh da beristighfar jelah... c driver nih terus keluar and say sorry kat motorcyclist tuh...

then kami try la settle elok2... mentang2 la kitorg nih budak2, orang luar plak tuh... pak cik2 yg kat sane sume pandang paiseh je kat kitorg... eh, hellooo... its not like we killed someone or what... eksiden sikit je pown... kecoh... due2 dak moto tuh luke kat kaki ngan tgn coz bergesel dgn jalan... pastuh buat muke xpuas ati ngan kami... dah la tuh lps c mmbr aku yg driver tuh siap hntr g klinik then siap hntr dak2 moto tu balek umah lagi... kalo aku... da lame aku tinggal tepi jalan... dah la XDE LESEN... di ulang ye... TIADA LESEN... bawak motor laju MACAM PELESIT... SERVE U RIGHT...

then sementare tuh member c driver tuh called 1 of his housemate and it turns to be that his friend is a lecturer in a college... bile dye kua je dr kete mak aih... bsr nye mamat nih... and dye la yg settle kan sume bende... report polis sume... *padan muke dak2 moto tuh* yg buat aku ngan 2 org lagi mmbr aku nih bertambah pns ati... kami terpakse tinggal dan menunggu kat stesen minyak tuh dari pukul 2 lebih sampai pukul 4... GOD DAMN!!! buang mase aku... duduk kt c2 2 jam lebih tp keje x settle... penat pujuk hati sendiri... sabar2 bulan puase nih... dugaan...

sementare tuh bile c member tuh da grak g klinik, polis pown sampai... tapi aku tgk xde bwat pape pown... urmm~ amek gambar2 sket tnye2 sket...pastuh blah... eh? tu je? maybe kes nih xserius kot... ye ah dak2 moto tu pown cedera ringan jer... emmm... lps settle sume c driver tuh dtg amek aku dan member lain hntr balek... kami tanye la...

"da settle ke TAN?"

"belum lagi, lepas nih nk kene g balai lagi... budak2 tuh xde lesen... xnak report polis... then
xnak settle tepi..."

dalam hati aku, padan muke... tawu takut... biaselah da buat salah kan... memang camtuh... tapi mmbr si TAN tuh... dgn muke serius cakap nagn aku...

"I akan dakwa mereka atas kesalahan menunggang tanpa lesen"

"aku pown jawap... I sokong u 200%"

orang2 macam tuh mmg nak kene ajar sket... mentang2 kampung sendiri... bawak motor ikut ske hati... bajet2 jalan tuh ade name mak bapak dorg... rasekan la...

kesian kat member aku c driver tuh... asek say sorry je kat kami... tp nk buat camne kan... da bende nak jadi... yg buat aku marah lebih pada org sekeliling yg cume tawu pandang kami dan sibuk nak menangkan dak2 moto tuh... eh, pegi mati ah korg... igt aku kesah... da dowg yg salah padan ah muke... bwk lagi moto laju cm setan... xde lesen lagi... naseb baek xmati...





notakakiku: kawan2 lepas nih sila la berhati2 di jalan raye ye...

No comments: