Saturday, February 6, 2010

sawadikap.... nama saya safina....

semalam i call u, u tak answer... lalala~~
ehh2~ ape kene mengene lagu tu dgn entry kali ni? jawapannya xde.... hahaha... adess... masalah la kau ni chacha oii... ok2... back to the topic... semalam kami sebilik, zyza, zue and one of our classmate, mamato telah berpergian seharian ke KELANTAN.
kami bertolak dari rumah jam 8.00pagi dan masuk ke kawasan kelantan lbh krg jam 10.00 pagi. di sebabkan kami, ekceli bkn kami laa... aku dan ziza je yang belum pernah menjejakkan kaki ke KELANTAN  sebelum nih kesian kan kat kami dua... -.-'' maka tersangatlah excited bile di beritahu yg kami akn ke KELANTAN. journey selama 2 jam xterase sangat, sebab mata asek melilau tgk kiri kanan jalan. konon2 nk menghayati keindahan alam sekitar la nih. smlm jugak aku ade terjumpe satu jenis snek baru, yang aku rase ade di kelantan je kot. sejenis kepah, org tempatan panghil 'etak' betul ke tidak bunyi nih tidaklah hamba pasti... hahaha~ nak di jadikan cerita, masa on the way nk ke Rantau Panjang, di satu traffic light kami ade nmpk sorg pak cik yg tgh naek moto, sedap je makan. macam makan kuaci, rupe2 nye bukan... itulah 'etak' dorg makan cam mkn kuaci... nanti aku tunjuk gambar ye. lepas tu, incek driver kami pun belikan lah kami 'etak' tuh. tgk2 cm kepah tapi kecik2, dan di salai. lepastu masing2 dok tenung saje, sebab xtahu macam mana nak kupas, hehehe... guna kuku xboleh sabab rapat sangat, rupe2 nye GIGIT, adess... sakit jugaklah gigi kami masa nk makan benda tu, cengkerang nye keras. tapi sedap. hehehe~` bile lah agaknye aku nk dapat rase 'etak' tu lagi. >.<.
haha~ cukup2 lah buat kali ini....
sekian...
toodlles....